Nour Sokhon (GR)
Το να φύγεις από τη χώρα ή να μείνεις στη χώρα είναι το μόνιμο θέμα συζήτησης τα τελευταία 2 χρόνια στον Λίβανο. Το κύμα της μετανάστευσης επαναλαμβάνεται, παρόμοιο με αυτό που συνέβη στον εμφύλιο. Βερολίνο. Παρίσι. Άμστερνταμ. Ντουμπάι. Μόντρεαλ. Ο κατάλογος των πόλεων συνεχίζει να αυξάνεται συνεχώς.
Όταν ξεκίνησε η επανάσταση της 17ης Οκτωβρίου, πολλοί Λιβανέζοι της διασποράς πέταξαν πίσω στην πατρίδα τους για να συμμετάσχουν στις διαδηλώσεις και άλλοι οργάνωσαν διαδηλώσεις στις πόλεις που ζούσαν. Το “Beirut – Berlin – Birds”, είναι ένας ζωντανός αυτοσχεδιασμός που αποτελείται από ηχογραφήσεις τοπίου και αντικείμενα. Σε όλη τη σύνθεση, οι ήχοι της διαδρομής μετανάστευσης των πουλιών θα αναπαράγονται ζωντανά ταυτόχρονα με αυτούς των αντιγράφων και δειγμάτων των απαιτούμενων εγγράφων που απαιτούνται για την είσοδο των Λιβανέζων στην ΕΕ. Επιπλέον, ηχογραφήσεις πουλιών που συλλέχθηκαν από τη Βηρυτό και το Βερολίνο, από το 2019 έως σήμερα θα χρησιμοποιηθούν για την ύφανση της σύνθεσης. Θραύσματα από την ατμόσφαιρα της πόλης της Βηρυτού, που ηχογραφήθηκαν πριν από τις 17 Οκτωβρίου 2019, θα χρησιμοποιηθούν για να απεικονίσουν την ηχητική ατμόσφαιρα μιας Βηρυτού που κάποτε γνωρίζαμε. Η Βηρυτός πριν από την έναρξη αυτού του νέου μεταναστευτικού κύματος.
Leaving home or staying has been the constant theme of conversation in the past 2 years in Lebanon. The wave of emigration is repeating itself, similar to what happened during the civil war. Berlin. Paris. Amsterdam. Dubai. Montreal. The list of cities continues to perpetually grow.
When the 17 October revolution began many Lebanese diaspora flew back home to join the protests and others organized demonstrations in the cities they lived in. “Beirut – Berlin – Birds”, is a live improvisation that is composed of field recordings and objects. Throughout the composition, sounds of the bird’s immigration route will be recreated live, through the use of copies and samples of the required documents needed for Lebanese people to enter the EU. In addition, recordings of birds collected from Beirut and Berlin, from 2019 to today will be used to weave the composition together. Fragments of Beirut city ambience, recorded before October 17th 2019 will be used to portray the sonic ambience of a Beirut that we once knew. Beirut before the start of this new emigration wave.